Generelle oplysninger
Knoppen I/S
Knoppenvej 24
9900 Frederikshavn
Tlf. 50923600 / 40522258
E-mail: rikke.nejsig@larsen.mail.dk
Cvr.nr. 30980913
Priser
Hos Rikkes Garn & Hobby tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages samtidig forbehold for udsolgte varer.
Betaling
Rikkes Garn & Hobby modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron eller Mastercard. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.
Levering
Rikkes Garn & Hobby tilstræber at afsende ordre indgået inden kl. 17 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende hverdag.
Vi sender til hele Danmark. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen medmindre andet er aftalt.
Vi leverer ikke til udlandet (gælder også Færøerne og Grønland).
Dine varer sendes med PostNord, DAO, Bring eller GLS.
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, vil din pakke blive flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-8 hverdage efter bestillingen.
For visse varer gælder særlige vilkår.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Rikkes Garn & Hobby vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal du kontakte Rikkes Garn & Hobby på nedenstående, så vi sammen kan aftale det videre forløb:
Knoppen I/S
Knoppenvej 24
9900 Frederikshavn
Tlf. 50923600 / 40522258
E-mail: rikke.nejsig@larsen.mail.dk
Refusion
Vi tilbagebetaler kun til det kreditkort som købet er tilknyttet. Dette er for at undgå ulovlig brug af stjålne kreditkort.
Returret og returnering
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag;
– Hvor du modtager ordren.
– Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
– Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer, der består af flere partier/dele.
– Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på rikke.nejsig@larsen.mail.dk . I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal du kontakte Rikkes Garn & Hobby på nedenstående, så vi sammen kan aftale det videre forløb:
Knoppen I/S
Knoppenvej 24
9900 Frederikshavn
Tlf. 50923600 / 40522258
E-mail: rikke.nejsig@larsen.mail.dk
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.
Varer undtaget fortrydelsesretten:
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
– Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
– Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
– Varer, hvor plomberingen er brudt.
– Varer, der forringes eller forældes hurtigt.
Praksis ved returnering
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal du kontakte Rikkes Garn & Hobby på nedenstående, så vi sammen kan aftale det videre forløb:
Knoppen I/S
Knoppenvej 24
9900 Frederikshavn
Tlf. 50923600 / 40522258
E-mail: rikke.nejsig@larsen.mail.dk
Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.
Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: Klageportal for Nævnenes Hus
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: rikke.nejsig@larsen.mail.dk